Olkoon voima kanssamme -konsepti
Monimuotoisuus, laajuus ja eri ammattiryhmät päätettiin kääntää eduksi. Kun työpaikoilla eri ammattiryhmien edustajat kuuluvat samaan liittoon on heillä enemmän vaikutusvaltaa työpaikan asioihin kuin että työntekijät kuuluisivat eri ammattiryhmien liittoon. Halusimme että työntekijä kokee että ei ole yksin ja yhdessä olemme enemmän. Uskomme myös että vastakkainasettelun aika on ohi ja työnantajat ja työntekijät yhdessä toimien ajavat Suomea parempaan suuntaan. Emme halunneet uhkailla vaan lähestyä asiaa positiivisesti. Halusimme viestiä, että JHL kokoaa eri alojen erilaiset ihmiset yhteen – ilman raja-aitoja. Kun mahdollisimman moni tulee samaan liittoon, voima kasvaa. Ja luo vastavoiman näköalattomuuteen. Toisaalta oli tuotava myös esiin, että ilmaista lounasta ei ole. Kaikkien (yksilön, jäsenien, työnantajien ja liiton) on kannettava oma osansa soppaan. Kaikkein tärkeintä yksilön kannalta oli ymmärtää, että yksin ei pärjää, voima tulee yhteisöstä. Tästä halusimme pelottelun sijaan kertoa positiivisesti. Ihmisten sydämiin pääsee herättelemällä huomiota tarinallisella konseptilla. Lainasimme konseptiimme valmiiksi tuttuja asioita populääri kulttuurista. Konseptiksi valittiin Olkoon Voima Kanssamme. Julisteissa viljelimme viittauksia pop-kulttuurin ikonisia asetelmia aina Charlien enkeleistä Tuntemattoman sotilaan kautta Muskettisotureihin. Konseptissa haluttiin näyttää yhteisön voimaa joka tulee positiivisesta asenteesta. Julisteet saivat runsaasti huomiota työpaikoilla: työntekijöiden kesken on järjestetty kilpailuja, jossa työntekijät voivat näyttää miten he ovat toimineet yhdessä julisteiden hengessä. Kampanja suunniteltiin yhteistyössä Kitchenin kanssa.